Zie je bezoekers, waar ze vandaan komen, wanneer en welke pagina's ze bezoeken en meer.


webstats

Bij de meeste providers krijg je een gratis tool om je website statistieken te bekijken. Handig voor wie alleen de basis informatie wil zien. Duodor vindt hem voor je.


on-line stats

Op internet vindt je veel aanbieders van (gratis) tools om je bezoekersstromen te volgen. Als download of als web applicatie. Duodor weet welke goed werken.


real-time stats

De meeste statistieken laten het verleden zien. Met real-time tools zie je welke bezoekers er op dit moment actief zijn op je site. Duodor laat het zien.


meten is weten

Met goede en betrouwbare statistieken zie je de belangrijkste bezoekersdata. Je kan er op sturen en volgen wat er gebeurd. Duodor legt uit hoe.


plug-in stats

Met een plug-in kan je snel nieuwe functionaliteit toevoegen aan je site, zoals voor stats. Ook voor Wordpress is het aanbod groot. Duodor sluit het aan.


Google Analytics

Google Analytics is zakelijk de meest gebruikt tool. Met de demografische data van bezoekers zie je ook hun geslacht, leeftijd, etc. Duodor regelt het voor je.


Meten is weten!

Duodor helpt je met het inzichtelijk maken van je bezoekers. Zonder betrouwbare meting heb je geen idee wie jouw site bezocht heeft.

Het aantal bezoeken (hits) is één. Maar hoe kwamen ze op je site terecht, hoelang bleven ze en waar gingen ze vervolgens naar toe? Dat is belangrijke informatie om te weten.

Het is fijn om te weten hoeveel bezoekers een site/page heeft. Maar het is nog prettiger als je weet wie ze zijn (demografisch) en wat hun interesse zijn.

Met dat soort infomatie kan je bijvoorbeeld zien of vrouwen via Google zoekmachine kwamen, en met welke zoekwoorden. Als ze snel weer weg zijn, dan heeft zij dus niet gevonden wat zij zocht, en/of spreekt de site niet aan. Het wordt allemaal in (minder dan) seconden bepaalt.

(zoekmachine) doelgroep optimalisatie

Wie zijn je belangrijkste bezoekers? Sluit dit aan op je doelgroep? Nee, dan is het tijd om actie te ondernemen. De focus moet liggen op de doelgroep - target market.

Om je site beter te laten aansluiten op je doelgroep, en/of beter gevonden worden door je doelgroep kan je tal van dingen doen. Grote webwinkels en websites gebruiken verschillende routes die ze hun bezoekers aanbieden. Het zijn vaak kleine verschillen maar bij massa verkoop kan een detail een groot verschil uitmaken. Webwinkels willen de route en aanbod voorleggen met de meeste kans op succes.

Kleine site doen dit nog niet of nauwelijks, terwijl het technisch niet heel complex is. Zo kan je real-time testen welke lay-out, vorm, kleur, titel, etc beter werkt. Of een extra koopprikkel toevoegen om de verkoop te verbeteren. Kleine verschillen die uiteindelijk samen een betere website of shop maken.

Duodor maakt het goedkoper

Statistieken koppelen aan je website is meestal snel uit te voeren. Met de juiste plug-in is het vaak een kwestie van een paar kliks en wat instellingen. De raportage kan je on-line bekijken maar je kan ze ook per e-mail ontvangen. Voor Google Analytics, en veel andere stats tools, moet een unieke ID track code en een script aan de pagina's worden toegevoegd. Wat je ook wil, Duodor regelt het.

Betaal jij voor statistieken? Dat is vaak niet nodig. De meeste tools voor webstats zijn gratis te gebruiken en zijn door mij snel te vervangen. Betaal niet meer dan nodig is.